• Poczta testuje skuter Askoll

    Dnia 4 października 2018 w siedzibie Poczty Polskiej w Warszawie miało miejsce przekazanie na testy lekkich pojazdów elektrycznych dla listonoszy, a wśród nich znalazł się skuter Askoll.

    Pocztowcy otrzymali do testów skuter Askoll eSpro45 – wyposażony dodatkowo w dużą szybę, zimowe opony oraz termokoc – zapewniające komfort i bezpieczeństwo w sezonie jesienno-zimowym. Skuter ten jest jednym z kilku modeli producenta, zaprojektowanych dla biznesu.

    W ciągu miesiąca oceniona będzie jego przydatność w codziennej pracy listonosza oraz m.in takie parametry jak zasięg, czas ładowania, umieszczenie gniazda do ładowania, środek ciężkości, komfort jazdy, czy przyspieszenie.

    Poprzez testy operator pocztowy przygotowuje się do realizacji założeń ustawy o elektromobilności, wskutek których w polskich miastach pojawią się tzw. Strefy Czystego Transportu. Z drugiej strony, pojazdy elektryczne mają ułatwić pracę listonoszom i przenieść usługi pocztowe na nowy, wyższy poziom.

    Warto wspomnieć, że pojazdy elektryczne są już z powodzeniem wykorzystywane przez operatorów pocztowych w innych krajach m.in. w Niemczech, Francji, Holandii, Portugalii, czy Austrii. W tej ostatniej, listonosze mają w chwili obecnej do dyspozycji 200 skuterów Askoll eSpro K2.

  • Skuter dla kobiety

    Jaki skuter będzie najlepszy dla kobiety?

    W zdecydowanej większości przypadków takie pytanie przychodzi na myśl, gdy pojawia się potrzeba zakupu pierwszego skutera. Jeśli ma to być dla kobiety nowy rodzaj środka transportu, nie bez powodu poszukuje się takiego pojazdu, który będzie łatwy w użytkowaniu, bezpieczny i lekki, a jazda nim nie nastręczała kłopotów.

    Skuter Askoll ma niskie siedzenie (wysokość 760 mm), co umożliwia łatwiejsze wsiadanie i bezproblemowe manewrowanie z asystą nóg, nawet niewysokim osobom. Klasyczny napęd, przenoszony z umieszczonego centralnie silnika na tylne koło paskiem zębatym, odpowiada za miarodajne przyspieszanie, a precyzyjne działanie manetki gazu gwarantuje pełne bezpieczeństwo.

    Fot. www.avtoblog.com
    Fot. www.avtoblog.com

    Skuter musi być ładny

    Nie da się ukryć, że kobiety lubią ładne przedmioty. Nie dotyczy to tylko elementów garderoby, czy biżuterii. W ostatnim czasie również wszelkie pojazdy – w tym samochody i jednoślady – bywają obiektem westchnień wielu kobiet.

    Jeśli jednak kobieta nie jest fanką motoryzacji, to w gruncie rzeczy i tak z dwóch pojazdów wybierze ten, który bardziej jej się podoba. Skuter Askoll jest estetycznie wykończony w najdrobniejszych szczegółach i jest dostępny w wielu kolorach, włącznie z soczystą czerwienią, oryginalnym fiołkowym, czy klasyczną bielą.

    Prosty w obsłudze i łatwy w prowadzeniu

    Kobieta rozpoczynająca przygodę z jednośladem powinna wybrać skuter lekki i prosty w obsłudze. Skuterem Askoll, dzięki niewielkiej masie (już od 72kg), łatwo zaparkować i manewrować, a duże (16-calowe) koła pomagają utrzymać równowagę przy niewielkich prędkościach.

    Nieskomplikowana obsługa, proste i czytelne analogowe zegary oraz brak wizyt na stacji benzynowej – to aspekty, które odpowiadają za codzienną przyjemność użytkowania. Baterie można wygodnie ładować w domu ze zwykłego gniazdka – czysto i sucho – bez brudzenia rąk od dystrybutora.

    Jakie uprawnienia?

    Skutery Askoll eS1 i eS2 (kat. L1) można prowadzić na dowód osobisty lub po uzyskaniu uprawnień kat. AM (otrzymuje się je razem z kat. B). Aby prowadzić skuter Askoll eS3 (kat. L3), należy mieć prawo jazdy kat. B od min. 3 lat lub uprawnienia na kat. A1.

    Fot. www.avtoblog.com
  • Skuter elektryczny w firmie ochroniarskiej

    Askoll dla ochrony mienia

    Niewielu z nas zdaje sobie sprawę, jakie korzyści może przynieść w ochronie stacjonarnej skuter elektryczny. Tymczasem nie dość, że skuter z napędem elektrycznym może przynieść firmie ochroniarskiej ogromne oszczędności, to jeszcze spowoduje istotną poprawę jakości usług w wielu aspektach.

    Oprócz korzyści w postaci niższych niż w tradycyjnych środkach transportu kosztów utrzymania i eksploatacji, firma może zagwarantować swoim klientom wyższy poziom usług, swoim pracownikom korzystniejsze warunki pracy, a na rynku zyskać wizerunek nowoczesnej organizacji, dbającej o ekologię i przyszłość kolejnych pokoleń.

    Obiekty przemysłowe, handlowe i magazynowe, a także osiedla mieszkaniowe

    W tych wszystkich miejscach skuter elektryczny Askoll sprawdzi się lepiej niż skuter spalinowy, samochód osobowy, rower czy własne nogi ochroniarza.

    Lepiej niż skuter spalinowy, ponieważ:
    • nie emituje hałasu
    • nie wydziela spalin
    • nie wymaga tankowania na stacji benzynowej
    • jest łatwy w użyciu dla każdego
    • nie wymaga skomplikowanej obsługi serwisowej
    Lepiej niż rower, bo:
    • łatwiej się na niego wsiada
    • nie wymaga pedałowania
    • szybciej przyspiesza
    • osiąga większe prędkości
    • budzi większy respekt
    Lepiej niż samochód, gdyż:
    • łatwiej nim manewrować
    • nie zajmuje miejsca do parkowania
    • nie wymaga tankowania na stacji benzynowej
    • nie wymaga posiadania prawa jazdy
    • dojedzie we wszystkie trudno dostępne miejsca
    Lepiej niż nogi ochroniarza, ponieważ:
    • szybciej dotrze na miejsce interwencji
    • nie zmęczy się przebytym dystansem
    • pracownik częściej i chętniej podejmie inicjatywę
    • jest zawsze gotowy do jazdy
    • będzie budził większy respekt

    Case study

    Skutery Askoll są z powodzeniem wykorzystywane w ochronie mienia, ochronie dużych obiektów handlowych, czy obsłudze portowej:

    Niskie koszty obsługi

    Koszt ładowania baterii wynosi 0,60-1,60 zł w zależności od wersji skutera, natomiast jedno ładowanie wystarczy na pokonanie nawet do 96 km. Ładowanie odbywa się ze zwykłego gniazdka elektrycznego i trwa zaledwie 3,5 godziny*.

    Koszt obsługi serwisowej zredukowano do minimum, ponieważ skuter w układzie napędowym nie posiada części ulegających zużyciu, poza paskiem napędowym. Jego wymiana jest prosta, niedroga i zalecana w odstępach 4.000 km, co w przypadku niektórych obiektów oznacza rzadziej niż rok.

    *tryb ładowania Long Life 10-90% (Askoll eS1 i eS2).
  • Skuter dla dostawcy Uber Eats

    Zarabiaj na dostawach jedzenia ze skuterem elektrycznym Askoll – pojazdy tego włoskiego producenta sprawdziły się w wielu sieciach restauracji w całej Europie.

    Dostarczaj jedzenie z Uberem i zarabiaj więcej niż inni. Dostawy możesz realizować skuterem – najlepiej elektrycznym. Dzięki temu, dojedziesz dalej niż inni, ponieważ w wielu miastach elektrycznym jednośladem wjedziesz w strefy ograniczonego ruchu, a zaparkujesz bezpłatnie na chodniku.

    Jeśli wybierzesz skuter Askoll eSpro, będziesz miał pewność, że zawsze dojedziesz na czas, a koszty eksploatacji skutera nie pochłoną Twoich zarobków. Zasięg skutera 80-98 km sprawi, że cały dzień przejeździsz na jednym ładowaniu – koszt pełnego ładowania to 1,20-1,60 zł!

    Najczęściej wybieranym skuterem do dostarczania pizzy jest Askoll eSpro45, model z homologacją motorowerową (AM), dysponujący bateriami o zasięgu 80 km. Dostępny jest też Askoll eSpro70 – rozwijający 70 km/h, na który należy mieć uprawnienia jak na skuter 125cm.

    Skutery Askoll dla biznesu
    Skuter Askoll eSpro45 Domino's Pizza
    Askoll eSpro45 Gourmeda Wien

    Skuter Askoll eSpro jest 1-osobowy, dzięki czemu uzyskano więcej miejsca na dostawczy kufer lub platformę na torbę termiczną. Niewielka masa, komfortowa pozycja za kierownicą i łatwość manewrowania sprawiają, że z obsługą pojazdu poradzi sobie praktycznie każdy. Skuter ma 16-calowe koła, dzięki czemu bez problemu pokonuje się nim wszelkie nierówności i miejskie przeszkody.

    Jak ładować skuter? To proste – ze zwykłego gniazdka 220V, podłączając cały skuter do prądu lub wyciągając „walizki” z bateriami – w zależności od potrzeb. Ładowanie jednej baterii do 90% (w trybie long-life) trwa ok. 3 i pół godziny. Jeśli skutery mają przejechać dziennie więcej niż 80 km, do każdego można dokupić dodatkowe pakiety baterii i ładować je na przemian.

    Ile kosztuje skuter? Askoll eSpro45 kosztuje 11618 zł netto. W tej cenie otrzymujemy skuter wyposażony w dwie baterie, wzmocnioną ramę oraz silnik o maks. mocy 3 kW.

    Zmniejsz koszty ze skuterem Askoll eSpro
  • Nowe skutery dostawcze Askoll eSpro K1 & K2

    W czerwcu 2018 do produkcji wchodzą dwa nowe modele skuterów dostawczych firmy Askoll. Skuter eSpro K1 i K2 zostały wyposażone w specjalne platformy z przodu i z tyłu pojazdu, a zasięg skuterów wzrósł do 98 km na jednym ładowaniu.

    Askoll eSpro K1 został wyposażony w platformę na sakwę z przodu pojazdu, zmieniono przy tym położenie przedniego reflektora i kierunkowskazów. Z tyłu pojazdu możliwy jest montaż dowolnego kufra. Skuter powstał na bazie pojazdu Askoll eSpro45, lecz zastosowano w nim baterie o większej pojemności, dzięki czemu zasięg na jednym ładowaniu wzrósł aż do 98 km, co w zupełności wystarczy na pokonanie całodziennego dystansu.

    Wszystkie skutery marki Askoll mają możliwość wyboru jednego z trzech trybów jazdy: Eco, Normal i Power. Skuter osiąga prędkość niemal 50 km/h, co jest zgodne z homologacją motorowerową i uprawnieniami kat. AM.

    Askoll eSpro K2 został wyposażony w dwie platformy na sakwy, w szczególności z myślą o listonoszach i kurierach, którzy przy pomocy elektrycznego skutera szybciej i taniej rozwiozą paczki i listy w swoich rejonach.  Elektryczny skuter eSpro to koniec trosk o strefy ograniczonego ruchu kołowego i koniec problemów z parkowaniem.

    Komfortowa pozycja za kierownicą, duża stabilność i łatwość manewrowania to zasługa specjalistów, którzy przez wiele lat projektowali skutery dla innych włoskich marek. Każdy z modeli ma duże 16-calowe koła, które na życzenie mogą być wyposażone w zimowe opony.